Free cookie consent management tool by TermsFeed Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που καλλιεργεί την οδική συμπεριφορά άνοιξε τις πύλες του – OlymposPress.gr
Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που καλλιεργεί την οδική συμπεριφορά άνοιξε τις πύλες του
Δήμος Κατερίνης
Τμήμα Επικοινωνίας - Τύπου
02-05-2023

Δήμος Κατερίνης: Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που καλλιεργεί την οδική συμπεριφορά άνοιξε τις πύλες του

- Μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού
Μια μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν 1600 περίπου μαθητές - μαθήτριες δημοτικών σχολείων & νηπιαγωγείων του νομού, οι οποίοι προγραμματίζουν ήδη να επισκεφτούν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Κατερίνης, στην περιοχή του Νέου Κεραμιδίου. Ειδικότερα, με στόχο την ολοκληρωμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα οδικής παιδείας, καθώς και την ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων καλής οδικής συμπεριφοράς άνοιξε σήμερα για την τρέχουσα περίοδο, η αυλαία λειτουργίας του Πάρκου.
Πιο συγκεκριμένα, αφού υλοποιήθηκαν με μέριμνα του αντιδημάρχου Περιβάλλοντος & Πρασίνου Κώστα Γραμματικόπουλου έγκαιρα οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης των εγκαταστάσεων, ο χώρος είναι προσβάσιμος έως και τις 09 Ιουνίου - σύμφωνα  με το πρόγραμμα, που έχει καταρτιστεί και υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας - Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, στο χώρο του πάρκου υπάρχουν δρόμοι, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, νησίδες διαφόρων τύπων, ποδηλατολωρίδες, κατακόρυφη - οριζόντια σήμανση, αμφιθέατρο. Υφίσταται επίσης, τροχαίος εξοπλισμός και ειδικότερα ηλεκτροκίνητα παιδικά οχήματα.
Προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί, οι μαθητές δύο Δημοτικών Σχολείων, το 2ο Δημ. Σχολείο Λιτοχώρου και το  Δημ. σχολείο Νέου Παντελεήμονα. Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκαν ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κώστας Φιλοκώστας, καθώς και οι υπεύθυνοι για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής (στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας).
Οι μαθητές περιηγήθηκαν, ενημερώθηκαν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών, των δικυκλιστών, οδηγών αυτοκινήτων και επιβατών. Στον επίλογο της επίσκεψής τους οδήγησαν με ενθουσιασμό τα ειδικά ηλεκτροκίνητα  εκπαιδευτικά αυτοκίνητα.
Διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης & εξοικείωσης με τον Κ.Ο.Κ.
 «Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι βέβαιο ότι όχι μόνο θα εξοικειώσει τα παιδιά μας με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, αλλά θα ευαισθητοποιήσει και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Άλλωστε η εκπαίδευση των οδηγών από μικρή ηλικία είναι καθοριστικό βήμα για να δημιουργήσουμε συνείδηση οδικής ασφάλειας και να συμβάλουμε στη μείωση των τροχαίων» σημειώνει ο κ. Φιλοκώστας.
«Πρόκειται για μια μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού αυτή που  θα βιώνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Η κατάρτιση τους γίνεται σε θέματα Οδικής Συμπεριφοράς και Ασφάλειας εφαρμόζοντας στην πράξη τον Κ.Ο.Κ. προκειμένου να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στις πραγματικές συνθήκες» εξηγεί ο κ. Φιλοκώστας, ο οποίος μετέφερε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τον χαιρετισμό του Δημάρχου Κώστα Κουκοδήμου, ενώ απεύθυνε θερμές ευχαριστίες για την συνεργασία προς τα στελέχη της δημοτικής αστυνομίας, την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, τις αντιδημαρχίες περιβάλλοντος – πρασίνου, καθαριότητας, καθώς και τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επιβραβεύεται και πιστοποιείται μέσα από το Δίπλωμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δίδεται σε κάθε ένα μαθητή, με την αποχώρηση του από το Π.Κ.Α, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής στάδια:

1. Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας (θεωρία και προβολή εικόνων)
2. Παρουσίαση του Π.Κ.Α. (οι μαθητές περιηγούνται στο πάρκο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτή με σκοπό να εξοικειωθούν με το περιβάλλον)
3. Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και πρακτική εξάσκηση στο Π.Κ.Α. (οι μαθητές καλούνται να εκτελέσουν σε στοίχο, προκαθορισμένες διαδρομές είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων) ανάλογα με την ηλικία
4. Αξιολόγηση. Πραγματοποιείται αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης.

Τέλος, οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος και σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:

 Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
 Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
 Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
 Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
 Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
 Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
 Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
 Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης.

Οι δημοσιεύσεις αποτελούν δημιούργημα αυτού που τα γράφει και το OlymposPress.gr διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής τους χωρίς προειδοποίηση αν αναφερθεί ότι προσβάλλουν ή είναι αντίθετα στον νόμο.