Free cookie consent management tool by TermsFeed ΜΕΔΟΥΣΑ…ΣΑΝ ΡΑΓΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΕΤΡΑ… – OlymposPress.gr
ΜΕΔΟΥΣΑ…ΣΑΝ ΡΑΓΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΕΤΡΑ…
     50ο Φεστιβάλ Ολύμπου-Δίον-Χοροθέατρο
ΜΕΔΟΥΣΑ…ΣΑΝ ΡΑΓΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΕΤΡΑ…
  Το χοροθέατρο έχει τη τιμητική του το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Ιουλίου 2021, στις 9 το βράδυ, στο πλαίσιο του 50ου Φεστιβάλ Ολύμπου.
  Η παράσταση που παρουσιάζεται στο αρχαίο θέατρο Δίου, εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
  Η ομάδα σύγχρονου χορού “Χορευτές του Βορρά” υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Τατιάνας Παπαδοπούλου και σε μουσική του εξάρχοντα βιολιστή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Αντώνη Σουσάμογλου, σκιαγραφούνε τη βαθιά ανθρώπινη και εύθραυστη πλευρά της Μέδουσας με οδηγό το ανθρώπινο σώμα και τη μουσική.
  Η Μέδουσα δεν είναι το ‘’τέρας’’, αλλά ένα από τα πιο διαχρονικά σύμβολα της Γυναίκας-θύματος, η οποία καλείται να βρει την ταυτότητά της και να επιβιώσει σε μια κοινωνία που είναι θεμελιωμένη με βάση τις πατριαρχικές επιταγές και η οποία δεν διστάζει να δαιμονοποιήσει την ομορφιά της και να την τιμωρήσει για αυτήν.
  Θα αναπαραστήσουν τον “βιασμό” που υφίσταται η Μέδουσα, κινούμενοι σε δυο χρονικά επίπεδα της αρχαιότητας που γέννησε το μύθο και στη συνέχεια μεταφερόμενοι στο σήμερα, δίνοντας τη δική τους σύγχρονη οπτική. Στόχος τους είναι να απονείμουν, συμβολικά, δικαιοσύνη για το αποτρόπαιο έγκλημα του βιασμού που συντελείται στο μύθο της Μέδουσας και εκτενέστερα για τον ηθικό “βιασμό” που διαχρονικά υφίσταται η Γυναίκα ως υπόσταση και ως σύμβολο, αλλά και ο κάθε Άλλος, μέσω της διαρκούς περιθωριοποίησης και δαιμονοποίησής τους από την πατριαρχική κοινωνία.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΔΟΥΣΑ ΣΗΜΕΡΑ;
  Είναι τέρας ή αιθέρια ύπαρξη; Μήπως συμβολίζει κάθε γυναίκα που από θύμα αποκτά θέση ισχύος;  Ή μήπως εκτενέστερα συμβολίζει τον Άλλον, τον αδύναμο που ξαφνικά αποκτά την δύναμη να εκδικηθεί αυτόν που τον καταδυναστεύει; Πόσο ρευστά είναι τα όρια μεταξύ θύτη και θύματος; Μήπως όλοι διαθέτουμε κάποιο από το πολλαπλά πρόσωπα της Μέδουσας; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που εγείρει ο εν λόγω μύθος και που τον καθιστούν εξαιρετικά σύγχρονο.
  Σύμφωνα με τη μυθολογία και την εκδοχή που παρουσιάζει ο Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις του, η Μέδουσα ήταν μια πανέμορφη ιέρεια της θεάς Αθηνάς, η οποία καταδιώχθηκε και βιάστηκε από τον Ποσειδώνα στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα και έτσι εκδικήθηκε τη Μέδουσα. Τη μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Έκτοτε όποιος την κοιτούσε πέτρωνε. Εν τέλει ο Περσέας έκοψε το κεφάλι της με τη βοήθεια της Αθηνάς. Το περίφημο «Γοργόνειο» κεφάλι, η θεά το τοποθέτησε στην ασπίδα της, επειδή ακόμη και νεκρό είχε την ιδιότητα να πετρώνει όποιον το κοιτούσε.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Τατιάνα Παπαδοπούλου
Χορογραφία: Τατιάνα Παπαδοπούλου, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Μουσική Σύνθεση-Επιμέλεια: Αντώνης Σουσάμογλου
Δραματουργία: Εύα Τζιαμίχα
Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Αθανάσιος Κολαλάς
Ενδυματολόγος: FrancescoInfante
Videoinstallation-Φωτογραφίες: Nectario

Χορεύουν: Γαλήνη Γυρτάτου, Δέσποινα Λαγουδάκη, Δημήτριος Μαργαρίτης, Μπαγεώργος Ηλίας, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Μουσικοί: ΣίσσυΜακροπούλου (άρπα), Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί)

  Η είσοδος είναι ελεύθερη.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ Λόγω των επιβαλλόμενων από την πολιτεία μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, οι θεατές είναι υποχρεωμένοι να φορούν μάσκα, τόσο κατά την είσοδο στο θέατρο, όσο κατά τη διάρκεια της παράστασης αλλά και κατά την έξοδο.

Ρεπορτάζ: Περικλής Χατζηγιάννης
Οι δημοσιεύσεις αποτελούν δημιούργημα αυτού που τα γράφει και το OlymposPress.gr διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής τους χωρίς προειδοποίηση αν αναφερθεί ότι προσβάλλουν ή είναι αντίθετα στον νόμο.