Το καλύτερο ξεκίνημα για τα 2α Κινηματογραφικά Αφιερώματα Κατερίνης πρόσφερε ο Δημήτρης Αθανίτης με την ταινία Invisibleκαθώς έδωσε μια ιδιαίτερη, αφτιασίδωτη ματιά, χρήσιμη για την θεματική «Κινηματογραφώντας (σ)την Κρίση» και αποτέλεσε αντικείμενο δημιουργικού προβληματισμού, στη συζήτηση που ακολούθησε την προβολή στο Κινηματοθέατρο Ευκαρπίδη το βράδυ της Δευτέρας. Ο σκηνοθέτης συνομίλησε με τους θεατές για τις εντυπώσεις τους σχετικά με το έργο και την άποψή τους για την σημερινή εποχή.
Την προβολή άνοιξε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής των Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων Κατερίνης Γιάννης Ευθυμιάδης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους και τον σκηνοθέτη και τονίζοντας ότι ο λόγος που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη θεματική ήταν για να προβληθεί ένας κινηματογράφος «άμεσα συνυφασμένος με την πραγματικότητα, που την αντικατοπτρίζει και τη μεγεθύνει. Ένας κινηματογράφος που βοηθάει με την εικόνα του -η οποία πολλές φορές λέει περισσότερα από τα λόγια- ώστε να καταλάβουμε καλύτερα την πραγματικότητα ή τουλάχιστον να προβληματιστούμε. Με αυτή τη λογική επιλέξαμε τα 2α Κινηματογραφικά Αφιερώματα Κατερίνης να έχουν τίτλο Κινηματογραφώντας (σ)την Κρίση. Επιλέξαμε ταινίες οι οποίες προσεγγίζουν το θέμα της κρίσης από διαφορετικές οπτικές και παράλληλες εκδηλώσεις οι οποίες τονίζουν την θεματική αυτή».
Ο Δημήτρης Αθανίτης, παίρνοντας τον λόγο, εξέφρασε τη μεγάλη χαρά του που η ταινία του είναι μέρος του προγράμματος προβολών των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων Κατερίνης και θέλοντας να βάλει το κοινό στο κλίμα του «Invisible» σχολίασε ότι πραγματεύεται «κάτι που συμβαίνει όλο και πιο πολύ γύρω μας, αφού στο πρόσωπο του πρωταγωνιστή μπορεί, εν δυνάμει, ο καθένας να δει τον εαυτό του. Η ταινία παρουσιάζει την πραγματικότητα χωρίς μακιγιάζ, δεν χαϊδεύει τον θεατή. Παρόλα αυτά κάνει αξιοσημείωτη καριέρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό». Πρόσθεσε ότι την προηγούμενη ημέρα το «Invisible» κέρδισε δυο ακόμα βραβεία σε φεστιβάλ στο Δουβλίνο, και ότι η παρουσία του στην Κατερίνη του έφερε τύχη. Στάθηκε επίσης, στις ιδιαίτερες αντιδράσεις που έχει εισπράξει από το κοινό της ταινίας, με τον ίδιο να μένει στο αίσθημα ανάτασης του θεατή που έρχεται και μέσα από την κάθαρση στο τέλος της ταινίας.
Πλέον, τη συνέχεια στις προβολές δίνει η «Θυσία» του Αντρέι Ταρκόφσκι (γυρισμένη το 1986 στη Σουηδία, με 4 βραβεία στο φεστιβάλ των Καννών), την οποία θα προλογίσει ο συγγραφέας Σωτήρης Γουνελάς, το απόγευμα της Τρίτης, 14 Μαρτίου (19.00). Αποτελεί το κύκνειο άσμα του σκηνοθέτη και ίσως την πιο συνταρακτική ταινία για το τέλος του κόσμου. Όπως σημειώνει ο κ. Γουνελάς «ο Ταρκόφσκι δεν αναπαριστά το πραγματικό, αλλά το ανασυνθέτει(…). Είναι ο άνθρωπος των αποκαλύψεων και των ενορατικών εκλάμψεων, ποιητής της Ζωής και του Φωτός». Βεβαίως, πρέπει να θυμίσουμε ότι ο συγγραφέας θα προλογίσει και την ταινία της Πέμπτης, 15 Μαρτίου (19.30), «Το Λιμάνι της Χάβρης» του Άκι Καουρισμάκι.
Οι δημοσιεύσεις αποτελούν δημιούργημα αυτού που τα γράφει και το OlymposPress.gr διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής τους χωρίς προειδοποίηση αν αναφερθεί ότι προσβάλλουν ή είναι αντίθετα στον νόμο.